Reparationer av vitvaror

För alla typer av vitvaror som diskmaskiner, tvättmaskiner, ugnar, hällar, kylskåp eller frysar kommer duktiga Bosch servicetekniker direkt hem till dig för att analysera eventuella skador och åtgärda felen på plats.

Reparation av vitvaror

Reparation av små hushållsapparater

För Bosch konsumentprodukter såsom dammsugare, strykjärn eller MUM matberedare, MultiCooker, maskiner eller brödrostar, vattenkokare, filter, TASSIMO kaffemaskiner, blenders och mixers erbjuder vi reparation av våra experter i våra välutrustade service- och reparationsverkstäder.

Mer om reparationer av konsumentprodukter

Behöver jag boka tid för reparation eller kan jag lösa problemet själv?

Du bör alltid kontrollera på webben vad du kan göra själv för att identifiera felet och läsa igenom frågor och svar. Många mindre problem kan du lösa själv och undvika en reparationsorder.

Reparera eller köpa en ny produkt: är en reparation lämplig?

Beroende på felet och åldern samt skicket på apparaten gör teknikern en analys och rekommenderar om en reparation är lämplig. Vi råder dig till vad du ska göra. I de flesta fallen rekommenderas en reparation i den mån detta är tekniskt och ekonomiskt försvarbart. I slutänden är det du som väljer vad som ska hända med din apparat.

Vilka delar används vid reparationer?

Våra Bosch servicetekniker använder endast originalreservdelar – inte kopior eller begagnade delar. Alla problem analyseras på förhand av ett teknikerteam för att se till att teknikern har tillgång till de reservdelar som sannolikt behövs för reparationen.

Hur mycket kommer reparationen att kosta?

Om din apparat omfattas av Bosch tvååriga tillverkargaranti är reparationen kostnadsfri. Om apparaten inte omfattas av tillverkargarantin kan du kontrollera våra korrekta och transparenta reparationsavgifter. Data som du får genom att välja den berörda produktkategorin. Vår kundservice övervakar noggrant reparationspriserna för att ge bästa möjliga värde för pengarna.