Du bör alltid kontrollera på webben vad du kan göra själv för att identifiera felet och läsa igenom frågor och svar. Många mindre problem kan du lösa själv och undvika en reparationsorder.
Beroende på felet och åldern samt skicket på apparaten gör teknikern en analys och rekommenderar om en reparation är lämplig. Vi råder dig till vad du ska göra. I de flesta fallen rekommenderas en reparation i den mån detta är tekniskt och ekonomiskt försvarbart. I slutänden är det du som väljer vad som ska hända med din apparat.
Våra Bosch servicetekniker använder endast originalreservdelar – inte kopior eller begagnade delar. Alla problem analyseras på förhand av ett teknikerteam för att se till att teknikern har tillgång till de reservdelar som sannolikt behövs för reparationen.
Om din apparat omfattas av Bosch tvååriga tillverkargaranti är reparationen kostnadsfri. Om apparaten inte omfattas av tillverkargarantin kan du kontrollera våra korrekta och transparenta reparationsavgifter. Data som du får genom att välja den berörda produktkategorin. Vår kundservice övervakar noggrant reparationspriserna för att ge bästa möjliga värde för pengarna.