Bosch reparationsservice för små hushållsapparater
För Bosch konsumentprodukter såsom dammsugare, strykjärn eller MUM matberedare, MultiCooker, maskiner eller brödrostar, vattenkokare, filter, TASSIMO kaffemaskiner, blenders och mixers erbjuder vi reparation av våra experter i våra välutrustade service- och reparationsverkstäder.
Kontrollera vilka bokningsalternativ som erbjuds på denna sida och boka en reparation.
Reparationsalternativ:
Kontakta Bosch servicetelefon för att boka en reparation
Kontakta Bosch servicetelefon för att ta reda på hur du bokar en reparation. Serviceexperterna kommer att be om viss data om produkten och en beskrivning av problemet. Ange modellnumret (E-nr) för din produkt. E-nr behövs för att förbereda reparationen i den centrala verkstaden. E-numret står på apparatens typskylt. Det består av tre bokstäver i början följt av en blandning av siffror och bokstäver.
Hur hittar jag produktdata?
Produktdata finns samlad på typskylten som finns på själva produkten. Vänligen välj produktgrupp.
Bosch hushållsapparater servicetelefon
Ring 0771 - 19 70 00 och Bosch serviceteam kommer att hjälpa dig med bokning av ett besök av en servicetekniker.
Vårt callcenter är öppet:
Mån-Tor 08:00-17:00
Fre: 09:00-17:00
Beställ en reparation genom att skicka in din produkt till vår reparationsverkstad
Särskilda priser och villkor för service av småelsprodukter
Service av småelsprodukter (tex dammsugare, espressomaskiner och köksmaskiner) hanteras av BSHs centrala verkstad. Avser service din espressomaskin, vänligen kontakta Bosch kundservice på tel. 0771-19 70 00 för upphämtning av din espressomaskin till BSHs verkstad. Vid övriga småelsprodukter (tex dammsugare och köksmaskiner) vänligen kontakta den handlare där du har köpt produkten för hjälp med att skicka in produkten till BSHs verkstad. I de fall där du hävdar att servicen ska omfattas av garantin eller en reklamationsrätt, måste alltid en kvittokopia samt en felbeskrivning bifogas produkten. Gäller det service utanför garantin eller reklamationsrätten, kontaktas du av BSHs verkstad för ett kostnadsförslag innan service påbörjas. Vid ditt godkännande av service och kostnadsförslag, debiteras du för arbetstid som lägst med 30 minuter (vilket motsvarar 5 s.k. reparationsperioder) samt för eventuella reservdelar/förbrukningsmaterial och fakturaavgift. Väljer du att avböja service utgår endast en undersöknings- och fakturaavgift.