Trygga leveranser till dig
Vi vill att du enkelt ska få hem din produkt, därför ingår alltid hemleverans* fram till tomtgräns (vid köp över 500 kr) när du köper en vitvara eller hushållsprodukt från oss. Leveranstiden är ca 2-5 arbetsdagar.
Vill du ha hjälp med inbärning, eller annan extratjänst** kan du lägga till den tjänsten i kassan. Kostnaden för tjänsten läggs då till i totalkostnaden.
Tillbehör, rengöringsprodukter och reservdelar skickas till ditt närmsta postombud inom 2-4 arbetsdagar om det finns på lager i Sverige, annars ca 7-9 arbetsdagar. Fri frakt vid köp över 500 kr.
*DHL kan inte leverera till öar som inte är tillgängliga via biltransport (Trafikverkets gratisfärjor räknas som tillgängliga för biltransport). **Extratjänster, som läggs till i kassan har geografiska begränsningar, du ser i kassan vad som gäller för ditt område.
Säkra betalningar med Klarna eller kort
Betala med Klarna:
Få först - betala sen: Få hem dina varor innan du betalar. Med faktura betalar du inom 30 dagar från det att butiken har skickat din beställning.
Dela upp din betalning: Få mer tid på dig att betala för dina större köp. Betala månadsvis på det sätt som passar din budget bäst.
Klarna bankkonto: För sakerna du är säker på eller köper ofta. Betala med ett kopplat bankkonto eller kort.
Läs mer om Klarna här.
Betala med kort:
Betala tryggt och enkelt med Mastercard eller VISA. I kassan skickas du till en krypterad anslutning till vår betalningspartner Worldpay där du skriver in dina kortuppgifter. När ditt köp är godkänt skickas du tillbaka bosch-home.se. Beloppet för ditt köp ligger reserverat på ditt konto och dras först när vi bankfört din beställning (vilket i regel är den dag din/dina produkt/er är bokad för leverans). Vid frågor angånde det reserverade beloppet rekommenderar vi att kontakta din bank.
Läs mer om Worldpay här.
Ångrat dig?
Ångrar du dig direkt efter köp, och är inloggad, har du möjlighet att cancellera ordern direkt från ditt konto - innan den paketeras på lagret.
Annars har du 14 dagars ångerrätt på produkter som du har köpt på bosch-home.se. Om du vill ångra ditt köp ska du fylla i ångerblanketten. Du kan också ringa vår kundtjänst på 0771-19 70 00 eller skicka ett mejl till e-shop@bshg.com.
Från det att du har fått fraktsedeln för att returnera produkten har du 14 dagar på dig att skicka returen. Skicka helst returen i originalförpackningen.
Har produkten blivit skadad vid transport?
Om du har haft otur och produkten har skadats i transporten vill vi att ni kontaktar oss direkt. Rapportera alltid skadan så fort du ser den och spara emballage och kartong. En skadad produkt får inte installeras.
Garanti från Bosch
2 års garanti från tillverkaren.
Varje produkt du köper från Bosch levereras med 24 månaders gratis reparationer och reservdelar. De sällsynta tillfällen som något händer kan du vara säker på att vi tar hand om det.
10 års gratis begränsad garanti. På motorer med mera.
Ja, det stämmer! Registrera bara en berättigad Bosch-produkt på MyBosch och förläng garantin på vissa komponenter, t.ex. motorn, utan extra kostnad. Inget att förlora, flera års garanti att vinna.
Att tänka på när du väljer till installation
• Samtliga produkter skall installeras och monteras enligt föreskrifterna i bruksanvisningen.
• Elinstallation genomförs endast på framdraget eluttag/kopplingsdosa som har avsedd spänning för produkten.
• Vid installation av en tvättmaskin/torktumlare/torkskåp i badrum gäller följande:
- Eluttag för stickpropp: Uttaget skall alltid föregås av jordfelsbrytare.
- Kopplingsdosa för fast anslutning: Dosan skall vara tätad och med rätt IP klass, inget krav på jordfelsbrytare.
• Vid installation av en diskmaskin till blandare, skall blandaren vara anpassad med avstängningsventil.
• Extra materialkostnad kan tillkomma om installationen kräver material utöver den utrustning som medföljer produkten.
• Installation av en tvättmaskin skall ske i ett våtutrymme med golvbrunn (t.ex. badrum), normalt räknas kök inte som våtutrymme. Om en tvättmaskin skall bytas ut i en tvätt-pelare måste torktumlaren först frånkopplas och därefter åter installeras. Förhöjningssockel får inte användas vid pelarmontage.
• Vid installation av en diskmaskin/kyl/frys/ måste det finnas ett vattentätt underlägg (läckageskydd) placerat under produkten, detta medföljer inte produkten utan köps separat.
• Installation av diskmaskin/tvättmaskin/kyl eller frysskåp utförs endast på kallvattenanslutning.
• Eluttag och produktsladd ska vara lätt åtkomliga efter installationen för att kunna skilja produkten från elnätet vid behov. För diskmaskin ska eluttaget vara placerat i ett annat utrymme än installationsutrymmet, 150 mm över golvet.
Kontakta oss om du behöver hjälp
Vi på Bosch finns här för dig både före och efter ditt köp. Har du frågor om val av produkt, ditt köp, leverans eller andra frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mejl.
Telefonnummer & öppettider:
Telefon: 0771 – 19 70 00
Mån-Tor 08:00-17:00
Fre: 09:00-17:00
E-post: e-shop@bshg.com