Bosch sätter alltid standarden högt när det gäller produktkvalitet och detsamma gäller service. Tack vare många års erfarenhet och ett stort servicenätverk erbjuder Bosch Service pålitlig, hållbarexpertservice. Våra tekniker reparerar diskmaskiner, tvättmaskiner, ugnar, hällar, kylskåp, frysar eller andra Siemensvitvaror. Bosch servicetekniker kommer direkt hem till dig för att analysera eventuella skador och åtgärda felen på plats. De har, vid behov, dessutom med sig rätt reservdelar och de erbjuder expertkunskaper, råd och support för att förebygga problem i framtiden.

Kontrollera vilka bokningsalternativ som erbjuds på denna sida och boka en reparation.

Reparationsalternativ:

Boka in en tekniker på webben

Boka ett besök av en tekniker hos Bosch Service för att reparera din vitvara – snabbt, enkelt och dygnet runt. Starta bokningen genom att ange produktens modellnummer (E-nr). Ange modellnumret (E-nr) för din produkt. E-nr behövs för att förbereda inför teknikerns besök, t.ex. för att teknikern ska ha rätt reservdelar.

Hur hittar jag produktdata?

Produktdata finns samlad på typskylten som finns på själva produkten. Vänligen välj produktgrupp.

Exempel på en typskylt
01-example-of-a-type-plate-whitelabel.png
Detta fält är obligatoriskt.
Hoppsan, något gick fel. Försök igen.
[global.common.msg.errorminlength]
Matchar inte
[global.common.msg.errorbadinput]

Starta webbokningen genom att ange modellnumret (E-nr)

Hoppsan, något gick fel. Försök igen.
[global.common.msg.errorminlength]
Okänt modellnummer (E-Nr). Prova igen eller ring 0771 - 19 70 00 för support.
[global.common.msg.errorbadinput]
Produktdata kunde inte identifieras. Observera att endast bildfiler kan användas (filformat PNG och JPG).
Ett teknisk fel uppstod. Vänligen försök igen eller skriv in E-Nr. manuellt

Kontakta Bosch servicetelefon för att boka en reparation

Kontakta Bosch servicetelefon för att ta reda på hur du bokar en reparation. Serviceexperterna kommer att be om vissa data om produkten och en beskrivning av problemet. Ange modellnumret (E-nr) för din produkt. E-nr behövs för att förbereda inför teknikerns besök, t.ex. för att teknikern ska ha rätt reservdelar. E-numret står på apparatens typskylt. Det består av tre bokstäver i början följt av en blandning av siffror och bokstäver. Bosch modellnummer börjar alltid med tre bokstäver och slutar alltid med ett "/" och två siffror som de två sista tecknen.

Bosch hushållsapparater servicetelefon

Dator, telefon och kaffe på ett köksbord och ett fönster med utsikt mot en trädgård i bakgrunden.

Ring 0771 - 19 70 00 och Bosch serviceteam kommer att hjälpa dig med bokning av ett besök av en servicetekniker.

Vårt callcenter är öppet:

Mån-Tor 08:00-17:00
Fre: 09:00-17:00

Onlineverktyget för bokning av tekniker är tillgängligt dygnet runt.

Lösa problem utan att boka en reparation?

En tekniker pratar med en man och en kvinna i ett kök.

Vissa problem kan åtgärdas utan att du behöver en tekniker och vår felsökningssektion hjälper dig att lösa många vanliga problem med din Bosch vitvara.

Gå till vår felsökningssektion för att hitta svar på vanliga frågor och problem för din Bosch vitvara.

Behöver jag boka tid för reparation eller kan jag lösa problemet själv?

Du bör alltid kontrollera på webben vad du kan göra själv för att identifiera felet och läsa igenom frågor och svar. Många mindre problem kan du lösa själv och undvika en reparationsorder.

Reparera eller köpa en ny produkt: är en reparation lämpligt?

Beroende på felet och åldern samt skicket på apparaten gör kundtjänst en analys och rekommenderar om en reparation är lämplig. Vi råder dig till vad du ska göra. I de flesta fallen rekommenderas en reparation i den mån detta är tekniskt och ekonomiskt försvarbart. I slutänden är det du som väljer vad som ska hända med din apparat. För reparationer som kräver ett teknikerbesök och om apparaten inte går att reparera eller inte rekommenderas utanför ramen av garantin får du pengarna tillbaka för besöket om du köper en ny Boschprodukt. Inom ramen för garantin har du möjlighet att byta ut din apparat.

Vilka delar används vid reparationer?

Vår kundtjänst använder endast originalreservdelar – inte kopior eller begagnade delar. Alla problem analyseras på förhand av ett teknikerteam för att se till att teknikern har tillgång till de reservdelar som sannolikt behövs för reparationen.

Hur mycket kommer reparationen att kosta?

Om din apparat omfattas av en tvåårig tillverkargaranti är reparationen kostnadsfri. Om apparaten inte omfattas av tillverkargarantin kan du kontrollera våra korrekta och transparenta reparationspriser. Vår kundtjänst övervakar noggrant reparationspriserna för att ge bästa möjliga värde för pengarna.

Vilken information behöver jag för att boka in en reparation?

För bokning av en reparation ber serviceexperten om vissa produktdata och en beskrivning av problemet. Ange modellnumret (E-nr) för din produkt. E-nr behövs för att förbereda inför teknikerns besök, t.ex. för att teknikern ska ha rätt reservdelar. E-numret står på apparatens typskylt. Det består av tre bokstäver i början följt av en blandning av siffror och bokstäver. Bosch modellnummer börjar alltid med tre bokstäver och slutar alltid med ett "/" och två siffror som de två sista tecknen. Om du behöver hjälp med att hitta typskylten kan du använda typskyltsökaren ovan i webbokningsverktyget.

Hur bidrar Bosch service till att skydda miljön och klimatet?

Bosch service tillhandahåller originalreservdelar och reparationstjänster, och förlänger på så sätt produktens livslängd. Med dessa tjänster kan din produkt fungera under en mycket lång tid. En lång livslängd bidrar starkt till att skydda miljön och klimatet.

Prova dina nya Bosch vitvaror hemma i 100 dagar.

Vi vill vara säkra på att du blir nöjd, annars får du lämna tillbaka produkten. Bli medlem i MyBosch och registrera din nya Boschprodukt senast två veckor efter inköp och du får 100 dagar på dig att ta reda på om du är 100% nöjd.

Upplev Bosch

Upplev kvalitet, prestanda och pålitlighet.

Hitta en återförsäljare

Hitta en återförsäljare eller serviceverkstad nära dig!