Allmänt
SingleKey ID är en inloggningsplattform som ger dig åtkomst till applikationer och webbplatser från olika varumärken med ett enda användarnamn och lösenord. SingleKey ID har inte åtkomst till personuppgifter som sparats på dina partnerspecifika konton.
Med ett SingleKey ID kan du logga in till vissa applikationer från Bosch och dess partnervarumärken med ett enda användarnamn och lösenord. Du får med andra ord sömlös åtkomst till vissa områden efter en inloggning, t.ex. webbtjänster, appar, enheter och produktinformation och garanti.
Om du redan har ett MyBosch-konto eller att annat partnerkonto som använder SingleKey ID ska du använda samma e-postadress när du skapar ditt SingleKey ID.
Du kan använda SingleKey ID för att logga in till Bosch webbplatser och Bosch appar, men även webbplatser och appar som tillhör Bosch partnervarumärken. Ditt konto hos respektive partner blir aktivt när du loggat in första gången till deras webbplats eller app med ditt SingleKey ID. Du behöver inte skapa ett separat konto hos varje partner. Du kan dock behöva ange ytterligare information i din profil hos vissa partner för att använda vissa tjänster eller appar.
När du skapar ditt SingleKey ID får du frågan om du redan har ett konto hos Bosch eller ett partnervarumärke. Svara ja, och när du blir ombedd anger du den e-postadress som är kopplad till ditt gamla konto. Du kommer snart att få ett e-postmeddelande med en bekräftelselänk. Klicka på länken för att koppla ihop ditt gamla Bosch eller partnerkonto med ditt SingleKey ID-konto.
Nej, internetkoppling behövs för att logga in med ditt SingleKey ID.
En översikt över varumärken som stöder SingleKey ID finns här .
SingleKey ID är en identitetsplattform som gör att du kan logga in till webbplatser och applikationer som tillhör många varumärken med bara en uppsättning inloggningsuppgifter. Alla andra funktioner, innehåll, tjänster osv. tillhandahålls av deltagande varumärken och kan variera beroende på tillgänglighet och placering.
SingleKey ID är en tjänst som används av konsumenter för att få åtkomst till webbinnehåll och tjänster från partnervarumärken. För mer information läs de allmänna villkoren .
Ja, du kan använda ditt SingleKey ID för att logga in till Home Connect-appen. För att använda vissa funktioner i Home Connect-appen behöver du först para ihop dina smarta produkter med appen.
Nej. Vissa partnerwebbplatser, appar, webbutiker och tjänster kanske inte använder, eller kanske inte ännu använder, SingleKey ID.
Konton och inställningar
1. Skapa ett konto genom att klicka här .
2. Ange din e-postadress, ange ett lösenord och viss personlig information. Därefter får du ett e-postmeddelande med en aktiveringslänk.
3. Klicka på aktiveringslänken i e-postmeddeladet för att aktivera ditt SingleKey ID. Gör det samma dag, annars upphör länken att gälla.
4. Slutför processen genom att logga in med dina SingleKey ID-uppgifter (e-postadress och lösenord).
5. Du omdirigeras nu till appen eller webbplatsen som du ursprungligen kom från.
Du kan radera ditt SingleKey ID här . Om du raderar ditt SingleKey ID skickas en begäran om att radera ditt konto till Bosch och de partnervarumärken där du använt ditt SingleKey ID. Det kan göra att data i alla dina anslutna konton går förlorade. Beroende på app eller webbplats kan det inkludera dokument som garantibevis och fakturor, men även rutiner för smarta hem eller historik för smarta enheter.
Innan du raderar ditt SingleKey ID bör du därför göra en säkerhetskopia eller ladda ned all information som du vill behålla.
Logga in till SingleKey ID-webbplatsen . Gå till My Profile och klicka på "Change password".
Logga in till SingleKey ID-webbplatsen . Gå till My Profile och ändra din personliga information. Viss information kanske finns hos en partner, och endast tillgänglig via partners webbplats eller app.
Logga in till SingleKey ID-webbplatsen . Gå till My Profile och klicka på "Change email address".
För närvarande behöver du skapa två olika SingleKey ID med olika e-postadresser om du vill ha en för ditt företag och en för privat bruk.
Felsökning
Gå till inloggningssidan för SingleKey ID och välj "Forgot my password".
Dubbelkolla följande:
- Kontrollera följande: Har du angett korrekt e-postadress och lösenord?
- Kontrollera internetanslutningen. På mobilen måste du ha en uppkoppling med minst två "pinnar" och EDGE (markeras med "E" i mottagningsfältet).
- Återställ ditt lösenord som ett sista alternativ.
Kontakta service eller kundtjänst hos partnervarumärket.
- Vänta minst 15 min för att ge vårt system tillräckligt med tid för att skicka ut bekräftelsemejlet.
- Kontrollera internetanslutningen. På mobilen måste du ha en uppkoppling med minst två "pinnar" och EDGE (markeras med "E" i mottagningsfältet).
- Kontrollera inkorgen för den e-postadress som du angav för nya meddelanden. Titta även i skräpposten och ev. mappen för okänt.
Innan SingleKey ID lanserades fick du ett e-postmeddelande från MyBosch eller ett partnervarumärke som aviserade förändringen. Den e-postadress som du fick meddelandet till är den e-postadress som är kopplad till ditt partnerkonto. För att säkerställa att du kan nå din information på dina partnerkonton i framtiden ska du använda samma e-postadress när du skapar ditt SingleKey ID. Om du inte fick något e-postmeddelande om förändringen eller har raderat det ber vi dig kontakta Bosch-serviceteam eller kundtjänst hos partnervarumärket.
Juridik och integritet
Dina SingleKey ID-uppgifter lagras på säkra servrar i Europa. SingleKey ID lagrar inte några personuppgifter som samlats in och används av partnerwebbplatser, appar, produkter och tjänster. Om du har några frågor om datalagring och säkerhet kan du kontakta partnern.
Dina uppgifter lagras säkert i enlighet med höga standarder. SingleKey ID uppfyller GDPR. För mer information se vår integritetspolicy .
Du kan hantera personuppgifter som lagras av SingleKey ID här .
SingleKey ID lagrar dock främst data kring din digitala identitet. För att hämta och hantera data lagrade av en partner som använder SingleKey ID ber vi dig besöka respektive webbplats eller kontakta partnerns supportkanal.
Personuppgifter på dina partnerkonton överförs eller delas inte mellan SingleKey ID-partner. SingleKey ID erbjuder exklusivt användarna åtkomst till Bosch och partnervarumärkenas webbplatser, appar och tjänster. SingleKey ID delar bara personuppgifter med en partner när du loggat in till den partnern för första gången.
Nej, information som lagras på dina partnerkonton (inkl. företagsuppgifter) kommer inte att överföras till SingleKey ID. SingleKey ID gör att du kan logga in till och få åtkomst till dina konton hos Bosch och partnervarumärken. Det lagrar ingen information på dina konton, däribland företagsuppgifter insamlade av partner. För att få åtkomst till dina företagsuppgifter loggar du in till motsvarande partnerkonto med SingleKey ID.