Allmänt

Vad är SingleKey ID?

SingleKey ID är en inloggningsplattform som ger dig åtkomst till applikationer och webbplatser från olika varumärken med ett enda användarnamn och lösenord. SingleKey ID har inte åtkomst till personuppgifter som sparats på dina partnerspecifika konton.

Varför ska jag använda SingleKey ID?

Med ett SingleKey ID kan du logga in till vissa applikationer från Bosch och dess partnervarumärken med ett enda användarnamn och lösenord. Du får med andra ord sömlös åtkomst till vissa områden efter en inloggning, t.ex. webbtjänster, appar, enheter och produktinformation och garanti.

Du får med andra ord sömlös åtkomst till vissa områden efter en inloggning, t.ex. webbtjänster, appar, enheter och produktinformation och garanti.

Om du redan har ett MyBosch-konto eller att annat partnerkonto som använder SingleKey ID ska du använda samma e-postadress när du skapar ditt SingleKey ID.

Behöver jag skapa ett nytt konto för varje partnervarumärke?

Du kan använda SingleKey ID för att logga in till Bosch webbplatser och Bosch appar, men även webbplatser och appar som tillhör Bosch partnervarumärken. Ditt konto hos respektive partner blir aktivt när du loggat in första gången till deras webbplats eller app med ditt SingleKey ID. Du behöver inte skapa ett separat konto hos varje partner. Du kan dock behöva ange ytterligare information i din profil hos vissa partner för att använda vissa tjänster eller appar.

Jag använde olika e-postadresser för att skapa konton hos olika partnervarumärken. Hur skapar jag ett SingleKey ID?

När du skapar ditt SingleKey ID får du frågan om du redan har ett konto hos Bosch eller ett partnervarumärke. Svara ja, och när du blir ombedd anger du den e-postadress som är kopplad till ditt gamla konto. Du kommer snart att få ett e-postmeddelande med en bekräftelselänk. Klicka på länken för att koppla ihop ditt gamla Bosch eller partnerkonto med ditt SingleKey ID-konto.

Kan jag använda mitt SingleKey ID offline?

Nej, internetkoppling behövs för att logga in med ditt SingleKey ID.

Var kan jag använda SingleKey ID?

En översikt över varumärken som stöder SingleKey ID finns här .

Vilka funktioner ger SingleKey ID tillgång till? Vilka tillhandahålls av partner?

SingleKey ID är en identitetsplattform som gör att du kan logga in till webbplatser och applikationer som tillhör många varumärken med bara en uppsättning inloggningsuppgifter. Alla andra funktioner, innehåll, tjänster osv. tillhandahålls av deltagande varumärken och kan variera beroende på tillgänglighet och placering.

Vad är relationen mellan SingleKey ID och partnervarumärkena?

SingleKey ID är en tjänst som används av konsumenter för att få åtkomst till webbinnehåll och tjänster från partnervarumärken. För mer information läs de allmänna villkoren .

Kan jag använda mitt SingleKey ID i Home Connect-appen?

Ja, du kan använda ditt SingleKey ID för att logga in till Home Connect-appen. För att använda vissa funktioner i Home Connect-appen behöver du först para ihop dina smarta produkter med appen.

Kan man använda SingleKey ID överallt?

Nej. Vissa partnerwebbplatser, appar, webbutiker och tjänster kanske inte använder, eller kanske inte ännu använder, SingleKey ID.

Konton och inställningar

Hur skapar jag ett SingleKey ID?

1. Skapa ett konto genom att klicka här .

2. Ange din e-postadress, ange ett lösenord och viss personlig information. Därefter får du ett e-postmeddelande med en aktiveringslänk.

3. Klicka på aktiveringslänken i e-postmeddeladet för att aktivera ditt SingleKey ID. Gör det samma dag, annars upphör länken att gälla.

4. Slutför processen genom att logga in med dina SingleKey ID-uppgifter (e-postadress och lösenord).

5. Du omdirigeras nu till appen eller webbplatsen som du ursprungligen kom från.

Hur raderar jag mitt SingleKey ID? Vad händer med mina data som lagras i SingleKey ID, hos Bosch eller andra partnervarumärken om jag raderar det?

Du kan radera ditt SingleKey ID här . Om du raderar ditt SingleKey ID skickas en begäran om att radera ditt konto till Bosch och de partnervarumärken där du använt ditt SingleKey ID. Det kan göra att data i alla dina anslutna konton går förlorade. Beroende på app eller webbplats kan det inkludera dokument som garantibevis och fakturor, men även rutiner för smarta hem eller historik för smarta enheter.

Innan du raderar ditt SingleKey ID bör du därför göra en säkerhetskopia eller ladda ned all information som du vill behålla.

Hur gör jag för att ändra eller skapa ett nytt lösenord?

Logga in till SingleKey ID-webbplatsen . Gå till My Profile och klicka på "Change password".

Hur ändrar jag min personliga information?

Logga in till SingleKey ID-webbplatsen . Gå till My Profile och ändra din personliga information. Viss information kanske finns hos en partner, och endast tillgänglig via partners webbplats eller app.

Hur gör jag för att byta e-postadress?

Logga in till SingleKey ID-webbplatsen . Gå till My Profile och klicka på "Change email address".

Kan jag dela in mitt SingleKey ID i företags- och privat användning?

För närvarande behöver du skapa två olika SingleKey ID med olika e-postadresser om du vill ha en för ditt företag och en för privat bruk.

Felsökning

Glömt lösenordet

Gå till inloggningssidan för SingleKey ID och välj "Forgot my password".

Jag kan inte logga in med mitt SingleKey ID.

Dubbelkolla följande:

  • Kontrollera följande: Har du angett korrekt e-postadress och lösenord?
  • Kontrollera internetanslutningen. På mobilen måste du ha en uppkoppling med minst två "pinnar" och EDGE (markeras med "E" i mottagningsfältet).
  • Återställ ditt lösenord som ett sista alternativ.

Jag fick inget bekräftelsemejl när jag skapat SingleKey ID.

  • Vänta minst 15 min för att ge vårt system tillräckligt med tid för att skicka ut bekräftelsemejlet.
  • Kontrollera internetanslutningen. På mobilen måste du ha en uppkoppling med minst två "pinnar" och EDGE (markeras med "E" i mottagningsfältet).
  • Kontrollera inkorgen för den e-postadress som du angav för nya meddelanden. Titta även i skräpposten och ev. mappen för okänt.

Jag vet inte vilken e-postadress jag använde för mitt MyBosch-konto.

Innan SingleKey ID lanserades fick du ett e-postmeddelande från MyBosch eller ett partnervarumärke som aviserade förändringen. Den e-postadress som du fick meddelandet till är den e-postadress som är kopplad till ditt partnerkonto. För att säkerställa att du kan nå din information på dina partnerkonton i framtiden ska du använda samma e-postadress när du skapar ditt SingleKey ID. Om du inte fick något e-postmeddelande om förändringen eller har raderat det ber vi dig kontakta Bosch-serviceteam eller kundtjänst hos partnervarumärket.

Juridik och integritet

Var lagras mina personuppgifter och hur skyddas de?

Dina SingleKey ID-uppgifter lagras på säkra servrar i Europa. SingleKey ID lagrar inte några personuppgifter som samlats in och används av partnerwebbplatser, appar, produkter och tjänster. Om du har några frågor om datalagring och säkerhet kan du kontakta partnern.

Är mina personuppgifter säkra med SingleKey ID?

Dina uppgifter lagras säkert i enlighet med höga standarder. SingleKey ID uppfyller GDPR. För mer information se vår integritetspolicy .

Var kan jag se vilka personuppgifter som SingleKey ID lagrar om mig?

Du kan hantera personuppgifter som lagras av SingleKey ID här .

SingleKey ID lagrar dock främst data kring din digitala identitet. För att hämta och hantera data lagrade av en partner som använder SingleKey ID ber vi dig besöka respektive webbplats eller kontakta partnerns supportkanal.

Har alla partner tillgång till mina personuppgifter?

Personuppgifter på dina partnerkonton överförs eller delas inte mellan SingleKey ID-partner. SingleKey ID erbjuder exklusivt användarna åtkomst till Bosch och partnervarumärkenas webbplatser, appar och tjänster. SingleKey ID delar bara personuppgifter med en partner när du loggat in till den partnern för första gången.

Kommer mina företagsuppgifter att överföras till SingleKey ID?

Nej, information som lagras på dina partnerkonton (inkl. företagsuppgifter) kommer inte att överföras till SingleKey ID. SingleKey ID gör att du kan logga in till och få åtkomst till dina konton hos Bosch och partnervarumärken. Det lagrar ingen information på dina konton, däribland företagsuppgifter insamlade av partner. För att få åtkomst till dina företagsuppgifter loggar du in till motsvarande partnerkonto med SingleKey ID.

Prova dina nya Bosch vitvaror hemma i 100 dagar.

Vi vill vara säkra på att du blir nöjd, annars får du lämna tillbaka produkten. Bli medlem i MyBosch och registrera din nya Boschprodukt senast två veckor efter inköp och du får 100 dagar på dig att ta reda på om du är 100% nöjd.

Behöver du service?

Av oss får du pålitlig service – före och efter köpet!

0771 – 19 70 00

BSH-Service-SE@bshg.com

Upplev Bosch

Upplev kvalitet, prestanda och pålitlighet.

Hitta en återförsäljare

Hitta en återförsäljare eller serviceverkstad nära dig!