BSH Home Appliances AB kampanjvillkor för Bosch SmartVal-cashback

1. KAMPANJENS UPPHOVSPERSON

Ansvarig för aktuell kampanj är BSH Home Appliances AB (”BSH”), P.O. Box 503, S-169 29 Solna, +46 8 734 12 00.

2. OM KAMPANJEN

2.1. Deltagare

2.1.1 För att delta måste du vara över 18 år. Distributörer, återförsäljare, leasinggivare, uthyrare omfattas inte av kampanjen. Personalförsäljning av kampanjprodukterna via BSH staffsales omfattas inte av kampanjen. Distributörer, återförsäljare, leasinggivare, uthyrare samt andra näringsidkare får inte delta, varken direkt eller indirekt, i kampanjen för sina kunders räkning.

2.1.2 I och med deltagandet i denna kampanj, anses du ha godkänt dessa kampanjvillkor.

2.2. Kampanjprodukter, geografisk omfattning, kampanjlängd.

2.2.1 De kampanjprodukter som omfattas av cashback är vitvaror från Bosch samt bosch tillbehör som köpts hos Elgiganten, Power, Elon, Tretti.se, Whiteaway, Vitvaruexperten, Byggmax, Bygghemma, Euronics, Hemmy.se, Net On Net, Dalby Elektriska, bosch-home.se, Svesjö Kyl & Frys AB eller Costco Wholesale (”Återförsäljare”) i Sverige. Kampanjen omfattas inte av s.k. småapparater (SDA) såsom, men inte uteslutande, dammsugare, köksmaskiner, matberedare, köksverktyg, eller fristående kaffemaskiner.

2.2.2 Kampanjen gäller för köp av Kampanjprodukterna under perioden 15 april 2025 till och med den 15 juli 2025. (”Kampanjperioden”).

2.2.3 För att få din återbetalning måste du köpa en eller flera kampanjprodukter. Köpet ska genomföras vid ett och samma tillfälle, hos samma återförsäljare, vilket ska framgå på ett och samma kvitto. (Det går inte att kombinera olika köp hos olika återförsäljare, för att på så sätt erhålla ett högre cashbackbelopp). Återbetalningsbeloppet baseras på inköpsvärdet i enlighet med tabellen nedan. Moms inkluderat efter avdrag av eventuella rabatter.

2.2.4 Cashback/återbetalningsbelopp
Om du handlat kampanjprodukter enligt föreskrivna villkor samt registrerat dig och dina produkter enligt instruktionerna under p.3 har du rätt att få tillbaka följande belopp (”Återbetalningsbelopp”)

2.2.5 Den här kampanjen går inte att kombinera med andra återbetalningskampanjer hos BSH eller hos våra Återförsäljare. Återbetalning kan heller inte ske för andra tillverkares produkter.

2.2.6 Kampanjprodukter som returneras och som återbetalas till Återförsäljare omfattas inte av kampanjen och kommer följaktligen inte att medföra rätt till utbetalat cashback-belopp. Om BSH får kännedom om sådant bedrägeri har BSH möjlighet att vidta rättliga åtgärder gentemot inblandade deltagare.

2.2.7 I och med att du tar del av denna kampanj, anses du ha lämnat ditt medgivande till dessa villkor.

3. HUR DU TAR DEL AV KAMPANJEN

3.1 För att delta i kampanjen måste du köpa Kampanjprodukterna inom Kampanjperioden samt göra en registrering online, se nedan (i-iii) före den 15 augusti 2025.

(i) Du måste registrera ditt köp på: https://www.bosch-home.se/smartval

(ii) På www.bosch-home.se/cashback loggar du in på MyBosch och registrerar dina kampanjprodukter samt inköpsdatum. På nästa sida fyller du i personuppgifter vilka behövs för att du ska kunna få din återbetalning. Kom ihåg att ha kvitto och bankuppgifter (IBAN och SWIFT) tillgängliga. Du måste därför scanna/ta bild, ladda upp och bifoga en kopia av kvittot eller en orderbekräftelse på köpet (inkl. moms). För denna kampanj samarbetar BSH med vår partner Benamic, vilken sköter validering samt ansvarar för utbetalningen av återbetalningsbeloppet.

(iii) När registreringen av kampanjprodukten är gjord kommer du att få ett e-postmeddelande med en bekräftelse på att din registrering har mottagits. Om du inte har fått en bekräftelse inom 24 timmar efter din registrering, vänligen kontakta Benamic via bsh@promotion-support.com.

3.3 När anmälan har tagits emot och godkänts kommer Benamic Unlimited Company att arrangera en direkt BACS-överföring till ditt anvisade bankkonto via Transfermate Limited eller Revolut.

3.4 Benamic Unlimited Company strävar efter att göra återbetalningen för dina kampanjprodukter inom 28 dagar från mottagandet av en komplett och korrekt ifylldregistrering.

3.5 Benamic hanterar inte några anmälningar som inkommer efter kampanjperiodens slutdatum eller som Benamic Unlimited Company efter eget gottfinnande bedömer vara ofullständiga eller oläsliga.

4. FRISKRIVNINGAR

4.1. BSH och Benamic Unlimited Company förbehåller sig rätten att granska inkomna registreringar i syfte att kontrollera att dessa villkor efterlevs. För det fall det är nödvändigt kan bolagen komma att begära in ytterligare information och relevanta dokument. BSH och Benamic förbehåller sig vidare rätten att undanta registreringar och/eller deltagare för det fall det finns misstanke om att kampanjen missbrukas.

5. HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

5.1 BSH är den personuppgiftsansvarige för de personuppgifter som du överlämnar i samband med att du utnyttjar kampanjen. Vi behandlar dessa uppgifter för att kunna administrera kampanjen och uppfylla våra avtalsenliga åtaganden gentemot dig (inkluderande utbetalning av berättigad cashback) samt för att uppfylla rättsliga förpliktelser enligt lag såsom redovisning av uppgifter till Skatteverket. Dina personuppgifter sparas så länge som det erfordras för att kunna administrera kampanjen samt uppfylla rättsliga åtaganden. Räkenskapsinformation sparas i 7 år (fram till och med det sjunde året efter utgången av det kalenderår då räkenskapsåret avslutades). De personuppgifter vi behandlar om dig delas med Benamic Unlimited Company som är den part BSH anlitat för att administrera kampanjen. Vi kan även komma att dela uppgifterna med andra bolag i samma koncern som BSH inom EU och därutöver med annan tredje part förutsatt att vi är skyliga att göra så enligt lag [delas uppgifter med annan tredje part än myndighet?. Däremot kommer vi inte att överföra sådana uppgifter till ett land utanför EU.

5.2 Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att använda vårt kontaktformulär som du hittar här. Du når vårt dataskyddsombud på data-protection-se@bshg.com. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten, IMY. Du hittar vår integritetspolicy med fullständig information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter här.

6. LAG OCH JURISDIKTION

6.1 På dessa villkor ska svensk rätt tillämpas. Tvist som uppstår med anledning av dessa villkor ska slutligen avgöras i allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans. Som konsument har deltagare eventuellt rätt att vidta rättsliga åtgärder på deltagarens eget språk och i lokala domstolar. För information om vilka rättigheter som gäller med anledning av detta kan erhållas från lokala myndigheter och konsumentrådgivningorgan.